17 Ağustos 2012 Cuma

    Babam az önce doğmamış çocuğumun eğitimiyle ilgili ahkam kesti.Sınırları olan oyuncaklar istemiyorum,kızsa bebek/erkekse araba yerine puzzle,lego gibi oyuncaklarla oynamasını istiyorum dediğimde içinden ataerkil bir canavar çıkarak ''Çocuk sokakta oynayıp küfür de öğrenecek,arabayla da oynayacak.Yoksa gay olur görürsün.'' gibisinden laflar etti.Yapmış olduğum kahvaltı birden midemde taşlaştı.Bunu diyen şahıs ise toplumsal cinsiyet rollerinden arınmış bir adamdı.Pazar alışverişini,yemek hazırlamayı,sofra kaldırıp kurmayı hatta çayı demleyip koymayı o yaptı her zaman.Annem emekli ve evde bulunuyor olsa da babam kadın işidir gibi bir cümle asla kurmadı.Ne güzel böyle bir ailenin içinde olmak diye pembe bulutlarda takla atıyorken birden böyle cümlelerle buluşmak sinir bozucu.İki kız babası olmanın verdiği erkek torun yetiştirme hevesinin verdiği dengesiz arzudan mıdır bilmem ortaya bu cümleler çıktı.Sabah sabah canım sıkıldı.Bir gün bir bebek yapma kararı alırsam ki genel olarak bunun için ölüp bitmiyorum,kendi doğrularımla yetiştirmek isterim.Zaten bu ülkede doğurma probleminden başlıyor dünyaya çocuğu getirmek.Normal doğum fotoğaflarını gördüğüm 7 yaşımdan beri benim için en rahatsız edici şeylerden biri.Sezeryanın yasak olduğu bir ülkeye,bu söylemlerin içine çocuk getirir miyim bilmiyorum.Sabah sabah serzenişler.

2 yorum:

Emek Kızıltaş dedi ki...

"morun annesi kırmızı, babası mavidir ama mor farklı bir renktir" diye bir laf vardır. seksist yaklaşımı bertaraf etmek adına "annesi mavi babası kırmızıdır" da diyebilirsin ancak çocuk yapmak, çocuk yetiştirmek konusunda kimseyi dinleme, hatta bazen kendini bile. dediğim gibi annesi veya babası veya dedesi olmadan da rengini belli eder her varlık daha çok küçükten. büyük ihtimalle çoktan okumuşsundur ama Oriana Fallaci "Doğmamış Çocuğa Mektup" bir klişedir bu konudaki soru işaretleri için. beni çok etkilemişti. sevgiler güzel yaprak.

yaprak dedi ki...

Ne güzel bir cümleymiş o Emek.Çok sevdim.Kitap sürekli okumak isteyip de bir şekilde ertelediklerim arasındaydı.Öncelik verdiklerime geçiş yaptı.Sevgiler canım Emek.