2 Mart 2012 Cuma

 Her gün okulda birbirinden ilginç konuşmalara kulak misafiri oluyorum.Takıldığım nokta bu konuşmaları yapan insanlarla aynı okulda eğitim alıyor olmam.Bir otobüste tanık olsam belki bu kadar şaşırmam.Ama üniversitenin içinde yapılan konuşmalar insanın dikkatini daha çok çekiyor.Örneğin bugün kulak misafiri olduğum konuşmaların beni rahatsız ettiğini söyleyebilirim.Erkeklerden bahsediyorlardı.Bütün erkeklerin aldattığını,Allah korkusu olmayan bir erkekten hayır gelmeyeceğini...Sonra birden ailelerinin onlara görücü getirmelerinden bahsettiler.Genel olarak hepsi ailelerinin bizim kız okuyor diyerek gelen talepleri reddettiğini söyledi.Ama içlerinden biri bence görücü gurur okşayan bir şey,ben de kızıma görücü gelsin isterdim.Demek ki güzel benim kızım diye düşünürüm dedi.Bunu buraya yazmamın amacı insanları küçük görmek ya da rezil etmek değil.Sadece, yükseköğretim alan bir insanın,bir kadının-genç kız demek istemiyorum- böyle düşünüyor olması çok garip.Kızlar başörtülüydü,yetiştikleri ortam ve kültür bu tür durumları doğal karşılamalarına neden oluyor olabilir.Aile ve üniversite birbirinden çok ayrı şeyler elbette.Neyse,toparlayamadım.Siz ne düşünüyorsunuz merak ettim aslında.

4 yorum:

bittersweet dedi ki...

sınıflandırmak gibi olacak ama başörtülü bayanları geçtim çok modern diye saydığın üni öğrencilerinin bile ana hedefi evlenmek ve sevgilisini elinde tutmak iken görücü usulünü beğenmelerine şaşırmıyorum artık...

yaprak dedi ki...

Diğer konuşmaları da ilişkiler üzerindeydi aslında burada hepsini yazmak istemedim.İnsanların ikili ilişkileri bizleri ilgilendirmez aslında.Ama beni rahatsız eden erkeğiyle var olan,sevgilisinin kıskançlığıyla övünen kadın kişisi.Bir de şaşırmamaya başlamaktan korkuyorum ben.Kabullenme giriyor devreye.

firûze dedi ki...

onların yaşadığı dünyayla senin yaşadığın dünya birbirine çoook uzak. anlaman mümkün değil bile diyebilirim.

yaprak dedi ki...

Ayrı dünyalarda yaşadığımız insanları anlayamayacak olsaydık dünyada empati diye bir kavram oluşmazdı diye düşünüyorum.İçlerinde bulundukları yaşam şartlarının farkındayım.Benim garip bulduğum bunu sorgulamadan kabul etmiş olmalarıydı.Ayrıca onlar diyerek kapalı insanları genellemişseniz yazdığım yazıyı onları kastederek yazdığımı düşünüp,yanlış anlamışsınız.Benim garipsediğim,kabullenemediğim görücünün gurur okşayan bir durum olarak görülmesiydi.Bunu söyleyenin hangi çevrede bulunursa bulunsun,sorgulamadan kabul etmiş olan bir üniversite öğrencisinin söylemesiydi daha doğrusu.Anlaman mümkün değil bile diyebilirim demişsiniz açıklama yapma gereği duydum.